duminică, 3 aprilie 2011

Dobos


Acum cateva zile am avut pofta sa fac dobos
in general prefer prajiturile albe dar acum am vrut ceva diferit

Am facut 2 foi din urmatoarea compozitie:
8 oua
160g zahar

120g faina
80 g untura

Am batut albusele cu zahar, si adaugam galbenusurile frecate cu untura si faina in ploaie.
Ies 3 foi in tava mare pe care le taiem in 3 longitudinal.
Una din foi o lasam pentru caramelizat taind-o dinainte bucatele cat vom taia feliile

Foile vor fi insiropate putin cu caramelul ramas de la foi si fiert cu putina apa si rom, pana ce se topeste
Crema:
250g margarina
200g zahar
3 oua
80g cacao

3 lg de apa
1 lg rom

Batem albusurile cu zahar, rom si apa apoi adaugam galbenusurile.
Infierbantam compozitia pe baie de aburi pana se ingroase.
Se amesteca cand se va raci cu margarina si se vor umple foile

2 comentarii:

Livia spunea...

E exact reteta mea, doar ca ai folosit untura in loc de unt.

andreea spunea...

se poate..am luat-o de pe net
s-ar putea sa fie chiar de la tine..
daca e asa iti multumesc de reteta..a iesit foooarte buna