marți, 4 decembrie 2012

Lapte de susan cu cacao raw


Citind despre beneficiile semintelor de susan, si renuntand de vreo luna la lapte, oua, carne, mi-am luat inima in dinti si am incercat sa fac lapte de susan. A fost un succes:

BENEFICIILE SUSANULUI:

  • O jumatate de cana de seminte nedecorticate neprajite contin mai mult calciu decat aceeasi cantitate de lapte (sursa), fier, zinc, fosfor, potasiu, magneziu
  • Contin mai mult de 50% de proteina decat carnea
  • Sunt recomandate si in tratamentul insomniilor
  • Ajuta la detoxifierea ficatului si rinichilor, fiind foarte recomandate bolnavilor de ciroza, dar ajuta si la intarirea sistemului imunitar
  • Au efecte antireumatice si anticanceroase
  • Scad colesterolul
  • Previn artrita si osteoporoza, astmul, migrenele si durerile de cap.
Am pus
 500ml apa de izvor
2 curmale desamburite
cateva stafide
40g seminte susan (inmuiate in prealabil cu fructele uscate 3 ore)
3 lingurite de miere

Dupa ce se hidrateaza fructele si susanul se pun in blender si se vrum-vrum de cateva ori pana ce nu mai sunt seminte de susan. Se poate adauga cacao sau pudra de roscove. In reteta mea scria sa il filtrez, dar mie imi place mult mai mult mai gros.
Este foarte gustos si hranitor.
M-am chinuit sa beau un pahar intreg...

Niciun comentariu: