sâmbătă, 12 martie 2011

Prajitura alba ca zapada

Aseara imi era pofta de o prajitura, si m-am gandit sa incerc ceva nou
Am serch-uit pe net si am gasit o prajitura economica si buna sub denumirea de "Prajitura zapezii"
A rezultat o prajitura foarte buna si fina
Foile:(4 foi subtiri intro tava mai mica)
6 lg ulei
8 lg zahar
8 lg lapte
1 ou
1 lg rasa de amoniac
450 g faina

Se incalzeste laptele si se dizolva amoniacul (eu am pus praf de copt pt ca am uitat ca nu mai am amoniac inainte de a incepe prajitura), zaharul, uleiul, oul, si se amesteca cu faina cata absoarbe.
eu nu am reusit sa incorporez decat vreo 350 g faina.
Teoretic in reteta ar fi trebuit sa lasam aluatul la odihnit 2-3 ore dar eu am inceput pe la 21 seara prajitura si nu mai aveam rabdare.
Am intins foile subtiri subtiri, apoi le-am intepat cu furculita si le-am coopt la foc mediu pana s-au rumenit putin
Trebuie sa fiti cu ochii pe ele pentru ca era sa ard una....

Crema:
250 ml lapte
2 lg faina
125g zahar pudra
150g margarina
esenta de vanilie

dizolvi faina in laptele rece ca sa nu se formeze cocoloase, si o punem la fiert pe foc mic ca sa se ingroase amestecand din cand in cand.
Cand s-a facut ca o budinca o lasam la rece si punem esenta de vanilie in ea.
Frecam untul sau margarina cu zaharul (pudra de preferinta) .
Cand s-a racit putin crema de adauga cate o lingura in untul spuma amestecand cu mixerul pana ce se incorporeaza tot.
Se umplu foile si se apasa usor ca sa nu iese crema din ele .
Ca sa se inmoaie eu am pus 2 doguri si samwich-makerul peste prajitura pana dimineata
Dimineata am luat greutatea, am taiat marginile si am facut o glazura de ciocolata
Ar fi trebuit sa pun o pelicula fina de crema si sa pudrez cu zahar dar am uitat seara sa imi las crema


Niciun comentariu: