sâmbătă, 19 martie 2011

Cordon Bleu din piept de pui

Cordon bleu   este o reteta clasica a gastronomiei frantuzesti, a carei valoare a facut-o sa strabata bariera timpului. Denumirea de "cordon bleu" sugereaza gradul de distinctie al retetei. Ordinul "cordon bleu" era atribuit cavalerilor Sfantului Spirit, fiind cea mai ilustra decoratie in timpul monarhiei lui Henry.
Termenul a ajuns sa fie folosit si in limbajul gastronomic datorita unor seniori-cavaleri "Cordon bleu" gurmanzi, pasionati de arta culinara, care au constituit un fel de club al vinului si al gastronomiei. Retetele lor uluitoare au creat rapid o legenda in jurul acestui club. Asa a aparut expresia frantuzeasca : " gatesti ca un Cordon bleu".
Pentru aristocratii frncezi, notiunea de "cordon bleu" definea exceptionalul, distinctia suprema care se putea atribui.
Acum acest titlu a fost preluat de vocabularul gastronomic, existand si o scoala internationala de gatit cu acest nume. Dar primele intalniri ale acestei denumiri cu gatitul dateaza din 1895, cand jurnalista Marthe Distel a publicat prima revista de gastronomie " Le Cuisinier Cordon bleu".
Scoala de bucatari "Cordon bleu" a cunoscut abia dupa sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial o expansiune deosebita. Madame Brassart a dat startul la ceea ce este acum "Cordon bleu", adica o scoala internationala de bucatari, de top, cu peste 27 de scoli in intreaga lume.
Ca reteta, cordon bleu original este un escalop de vita pane, umplut cu branza tare ( ementaler, gruyere-original; cascaval) si o felie de jambon.
eu voi gati cordon bleu din piept de pui cu sunca praga si cascaval.
am inceput prin a taia un piept de pui, nu sa il bat deoarece se zdrentuieste prea tare.
asa ca iau fiecare jumatate de piept si il sectionez in felii subtiri, pastrand pentru ce am nevoie doar 4 bucati mai mari, pe care le condimentez cu sare, piper, vegeta, oregano, boia dulce

Am ras cascaval si am taiat sunca praga
  am pus pe bucata de piept cate putin din fiecare, apoi am facut carnea sarmaluta si am dat-o prin faina, apoi printr-un amestec de oua si faina (cate oua atatea linguri de faina) si le-am copt bine pe toate partile.
Era bine daca imi venea idea sa bag si in pesmet carnea inainte de a o frige, adr pentru ca cei care au idei se numesc idioti, eu nu am amvut nici o ide :))
La foarte-cunoscuta fabrica unde lucrez producem cordon bleu dar punem in fiecare bucata 5 g de cascaval si 5 g de sunca, dar normal ca acasa puteti pune cat doreste fiecare.


si sectiunea



Niciun comentariu: