joi, 24 februarie 2011

Tocanita de cartofi -de post

Ieri a fost miercuri si ma gandeam ce sa mai gatesc, asa ca mi-a trecut prin cap sa fac o tocanita de cartofi cu salata de varza, si am trecut la treaba.
Pe cat de rapida si de simpla, pe atat de buna.
Dupa logica bunicii, nu am scris bine tocanita, pentru ca mancarea de cartofi simpla= TOCANA, si mancarea de cartofi cu carnita=TOCANITA


Ingrediente: pentru 3 persoane
5 cartofi mari
1 ceapa mare sau 2 mai mici
3 linguri de ulei
boia de ardei dulce
pasta de ardei (obtional)
sare
patrunjel
vegeta
condiment pentru cartofi prajiti (obtional)
1 lingura varfuita de faina alba


Preparare:
Mie imi place mereu la o mancare sa pregatesc toate componentele si apoi sa ma apuc, ca sa evit situatiile in care ceapa se caleste prea tare pentru ca nu am gatat de curatat cartofii.
Asadar am curatat ceapa cartofii, le-am spalat, apoi le-am taiat: ceapa marunt si cartofii in sferturi.
Am pus craticioara pe foc, am adaugat uleiul, si cand s-a incins putin am pus ceapa . La foc mic se amesteca in ea periodic ca sa nu se prinda


Apoi am adaugat vegeta, boiaua, pasta de ardei (facuta de mama ) si "vegeta de casa" a carei reteta o voi posta azi, apoi am amestecat bine si am mai lasat la calit.
Am adaugat cartofii scursi de apa si i-am lasat sa se caleasca si ei acolo.

Apoi am adaugat apa , atat cat sa ii acopere si am lasat sa fiarba la foc mic.
Din cand in cand se vor intepa cu furculita sa vedem daca s-au fiert.
Separat am facut o "ingrosala" ca sa zic asa , cu faina.
O lingura de faina am amestecat-o cu cate putina zeama de pe tocanita pana ce a devenit de consistenta unei smantani
Cand s-au fiert cartofii, turnam sosul de faina, amestecam si mai lasam cateva clocote, presaram patrunjel, mai potrivim de sare , si o putem servi.

Niciun comentariu: