joi, 10 februarie 2011

Sos de rosii cu vinete

     Imi plac pastele cu sos de rosii si bacon prajit........
..insa acest sos pe care il fac vara cu atata iscusinta
parca nu il puteam reproduce si cu rosile pe care le gasesc iarna
..nu au acelasi gust...
asa ca m-am gandit sa fac sosul meu conserva
si spre surprinderea mea mi-a reusit
gustul e acelasi care a fost azi vara

         Ingrediente:
        
         o vanata mare coapta bine
         8 rosii carnoase si dulci
         2 cepe albe mari
         4 catei de usturoi
         busuioc
         oregano
         sare dupa gust
         2 linguri zahar pudra
         ulei de masline

         Preparare:
         Am dat vanata coapta prin robotul de bucatarie pentru a o toca cat mai fin posibil, ca pe o pasta
         Ceapa si usturoiul le-am tocat la fel, prin acelasi robot.
         Apoi am taiat rosile in bucati , eliminand zeama pe care o contin si mare parte din samburi. Prin urmare am lasat doar pulpa carnoasa. Le-am pus la scurs 1 ora, dupa care le am tocat si pe ele asemeni celorlalte.
         Intro tigaie cu margini mai inalte am pus putin ulei in care am calit la foc mic ceapa cu usturoiul  si peste care am adaugat atat vinetele cat si pasta de rosii, si le-am sarat atata cat am considerat ca imi place.
         Am lasat la foc mic sa fiarba pana ce au scazut putin si arata ca un sos.
         La sfarsit am adaugat mirodeniile si zaharul si am tras tigaia deoparte.
         Am pregatit borcanelele spalate bine si le-am umplut cu pasta fierbinte dupa care le am acoperit cu o paturica pe toate, ca sa nu le mai fierb in duns.
         Dupa 3 luni de cand le-am pus, cu emotie am luat un borcan , si l-am analizat  intai sa vad daca nu "fierbe". Apoi l-am desfacut ca sa il analizez organoleptic.....Pasta mea era aceasi ca atunci cand am inchis borcanul.
         Acum o folosesc la paste cat si la alte mancaruri cu legume.

                                          O bunatate! 
         


Niciun comentariu: