sâmbătă, 26 februarie 2011

Cornulete bicolore

Azi am musafiri ale caror dulciuri preferate sunt: CORNULETELE BICOLORE
Am schimbat putin reteta mamei si au iesit niste cornulete care nu sunt bune deloc
De ce?                   
                       Pentru ca nu stau in GURA
                                                      Se mananca rapid rapid

Ingrediente:
300 ml lapte caldut
100g zahar tos
1 plic drojdie deshidratata
1 lingura faina
------------------------din aceste ingrediente amestecate se face o maia care o lasam 15 minute sa          
                             dospeasca
3 oua
sare
200 ml ulei
----------------------- ouale cu sarea si uleiul se bat cu mixerul bine rezultand o "maioneza" mai subtire

900 g faina
1 praf de copt

Maiaua se amesteca cu maioneza si cu praful de copt si punem cate putina faina pana o incorporam aproape pe toata in compozitie
Trebuie sa iese un aluat mai moale, in sensul ca poate fi  framantat usor
Din cele 900 g de faina va ramane cam un pumn si de el ne folosim cand intindem pe masa ca sa nu se prinda
Lasam aluatul acoperit la dospit 20 de minute , intr-o camera ferita de curenti de aer.
Dupa ce a crescut putin aluatul , il impartim in 2 parti egale si in una din ele punem 2 linguri de cacao amestecate cu 2 linguri de lapte caldut si framantam bine pana ce se coloreaza.
Taiem fiecare coca in 8 bucati egale.
Aceste mingiute se vor lasa inca 20 de minute pe masa la dospit
Dupa aceea vom lua una alba si o intindem subtire, si cu una neagra vom proceda la fel
Le suprapunem si mai intindem o data apoi le vom taia cu cutitul de pizza sau un pinten in 6 sau 8 (eu le-am intins cu o sticla de bere si le am taiat care cum am considerat, adica daca cercul iesea foarte mare taiam in 8, daca nu in 6)

Le putem umple cu ce vrem, insa eu am vrut sa le umplu cu rahat si ca imi e lene sa il tai marunt am luat jeleuri vrac.
Daca umpleti cu nutela sau dulceata sa puneti putin de tot ca va curge (am experiente de genu)
Sa nu uit: ca sa aveti si cornulete negre si albe in mod egal  puneti la una foaia alba peste cea neagra, apoi la urmatoarea invers si tot asa
Se face din 250 g zahar si 250 ml apa un sirop pe care il lasam sa fiarba 15 minute de la primul clocot
Le mai lasati pe masa formate sa creasca vreo 15 minute apoi in cuptorul preincalzit se baga la foc mic intr-o tava tapetata cu foaie de copt. Cand se vede ca s-au umflat bine putem da cuptorul mai tare sa se rumeneasca putin . Trebuie sa fii cu ochii pe ele sa nu se arda.
Fierbinti cand le scoarem le ungem cu sirop de vreo 2 ori sau se dau rapid rapid cu fata prin sirop dar nu se lasa deloc in el ca sa nu se incleioseze
Mi-au iesit cam 3 tavi de dimensiunea 22/28
cam acolo undeva la 48-64 de bucati


Niciun comentariu: