vineri, 4 martie 2011

Tort diplomat cu fructe

Acest tort l-am facut pentru nasica mea cu ocazia zilei de nastere, 2 martie

Blat:
8 oua
8 linguri de zahar
8 linguri de faina
1 praf de sare
1 praf de copt
1 lingura rasa de cacao

Am facut un blat clasic de pandispan copt in forma rotunda si l-am sectionat in 3
Crema:
500 ml frisca vagetala lichida
4 gelatine dr oetker
100 ml apa
6 oua
400 ml lapte
400g zahar
esenta vanilie
1 compot de fructe coktail
Am batut frisca tare
Separat am batut ouale cu zahar si am adaugat laptele
Gelatina am pus-o in apa la hidratat
Ouale cu lapte le-sm pus la foc mic ca sa se ingroase putin si am amestecat incontinuu
Cand e ca o smantana subtire am adaugat gelatina si am amestecat bine 2 minute sa se topeasca dupa care am stins focul si am dat la rece
Cand e calduta putin o amestec cu frisca, compotul (doar fructe) si esenta
Cu sucul de la compot insiropez fiecare foaie
In forma in care am copt pun folie alimentara, blat, sirop, crema, blat sirop........etc
Dau la rece o zi
Ziua urmatoare intorc tortul pe un platou, dau folia jos si ornez
Eu am ornat cu fructe pe care le-am glasat cu gelatina pentru tort si am imbracat in frisca




Niciun comentariu: