marți, 20 decembrie 2011

Cea mai buna ciocolata de casa

duminica am facut ciocolata dupa o reteta noua si alta tehnica
mi-a iesit exact cum imi place, nu prea zaharoasa si intarita si nici moale sa nu o pot decupa, NUMA BUNA

Reteta mea este urmatoarea:

am tapetat o tava cu folie strech, apoi m-am apucat sa fac ciocolata alba:

am pus in 130 ml de apa cu 300g zahar la foc pana ce au dat in clocot, si le lasam sa fiarba 15 minute pana ce siropul de zahar se lipeste ca un superglue, sau daca prin cercul de la capatul telului de bucatarie daca il bagam in sirop si suflam, sa iese balonase continue si multe, atunci e gata
si tehnica acum:
de cele mai multe ori puneam untul, apoi laptele praf si trebuia sa amestec bine bine si tot facea cocoloase laptele praf, dar acum am framantat deoparte untul cu laptele pana ce au fost absorbite, apoi le -am adaugat in sirop si cu focul la minim am amestecat bine si am turnat in tava, apoi am intins uniform
Se foloseste 1 pachet de unt si 500 g lapte praf
!la cofetarii, la 1,500 de lapte praf se punea 50g margarina, adica foarte putin si iesea zaharisita,
pe cand ciocolata mea s-a intarit imediat si a iesit foarte untoasa

La ciocolata neagra se procedeaza la fel doar ca se pune 170 ml apa si in laptele praf se adauga 100g cacao
ciocolata calda se toarna peste cea alba, a doua zi se intoarce si se taie
este delicioasa


Niciun comentariu: