marți, 15 martie 2011

Tort egiptean



asteptam de ceva timp o ocazie mai deosebita ca sa fac acest tort
si ocazia a venit : ZIUA MEA
combinatia de bezea, alune, crema de unt si frisca e dementiala
voi adauga poze cand il vom taia
pana atunci insa va trebui sa stea pana vineri la frigider pe functia de racire maxima

Foile:Pentru o foaie(eu am mai avut 2 albusuri la frigider astfel ca am separat 6 oua, astfel incat am avut 8 albuse si celelalte ingrediente inmultite cu 4 si au iesit 4 foi, si am ramas cu 6 galbenuse pentru crema)
2 albusuri
2 linguri de zahar
2 linguri de faina
40 g alune macinate ( daca nu aveti inlocuiti cu nuci)

Pentru crema 1:
6 galbenusuri
6 linguri de zahar
340 ml lapte
2 linguri faina sau amidon
170 g unt
coaja de portocala (eu mi-am facut un borcan de coji de citrice rase cu zahar si a iesit un sirop de portocale  pe care il folosesc mereu)


Pentru crema 2:
200 ml frisca
150 g zahar
120 g alune zdrobite bucati mai mari

Prima data facem foile; batem albusurile spuma , adaugam zaharul si batem pana acesta se topeste. Amestecam faina cu alunele macinate  si putina cacao si o adaugam la compozitia de albusuri. Punem hartie de copt pe fundul unei forme rotunde, intindem  foaia  si coacem la foc mic.
Mie mi-au iesit 4 foi si totusi pare prea pitic tortul

as fi vrut sa arate mai impresionant dar va impresiona prin gustul bun

Dupa ce-am facut foile ne apucam de crema. Cele 6 galbenusuri ramase de la foi le amestecam intr-o craticioara cu amidon , zahar si laptele adaugat treptat. Punem craticioara pe foc si amestecam mereu pana se ingroasa continutul ca si o budinca, apoi luam de pe foc crema si o lasam sa se raceasca .Untul il amestecam intr-un castron doar cat sa se "dezmorteasca" si adaugam putin cate putin din compozitia racita. Picuram cativa stropi de esenta de vanilie si crema este gata.

Pentru a 2-a crema topim zaharul si si il turnam in fir subtire in frisca pe care o batem neantrerupt.
Greseala mea ar fi ca am ars putin prea tare zaharul caramel si e putin amaruie crema.
Frisca se va inmuia putin dar batem in continuare si se intareste la loc.
Batem frisca tare si adaugam  miezul de nuca ( alune )  zdrobit .


Asamblam tortul astfel; punem prima foaie, 1/3 din crema de vanilie,1/3 din frisca. Procedam la fel in continuare si cu celelalte foi. Ultimul strat va fi de frisca.

Eu il las mai mult la frigider sa se taie bine
Voi reveni si cu poza de la sectiune

Un comentariu:

Anonim spunea...

cum ultimul strat va fi din frisca? vad ca e imbracat intr-o glazura de caramel, ceva de genul; nu nespuneti si noua reteta completa?