vineri, 11 februarie 2011

Tort cu iaurt si caise

              Acest tort l-am facut pentru fratiorul meu , cu ocazia zilei de nastere
                        Era canicula, si m-am gandit sa fac un tort racoritor

Ingrediente blat:
8 oua
8 linguri de zahar
7 linguri de faina
1 lingura cacao
1 praf de copt

Ingrediente crema:
400 g iaurt
500 ml  frisca
3 linguri de zahar
1 / 2 borcan gem de caise
20 gr gelatina ( 2 plicuri de 10 gr)


Se  face un blat de pandispan de cacao clasic in tava rotunda.
Se bat albusurile bine cu un praf de sare, cand se face spuma se adauga zaharul si se bate in continuare pana se face ca zapada. Se adauga galbenusurile si se omogenizeaza.
Apoi se adauga in ploaie, amestecand prin rasturnare faina amestecata cu praful de copt si cacaua.
Se baga la copt, in cuptorul incins anainte si dau focul mediu.
La sfarsit facem testul cu scobitoarea despre care am mai scris la postarea retetelor de pandispan.

Crema: Iaurtul se amesteca cu zaharul.  Separat se dizolva gelatina in 100 gr apa rece, apoi se toarna peste dulceata. Nu se fierbe deoarece gelatina isi pierde proprietatile prin fierbere !
Se lasa sa se raceasca putin si caldut se amesteca cu iaurtul.
Se amesteca cu 500 gr frisca .

Asamblam tortul:
Taiem blatul de pandispan in 3 parti .
Intr-o forma rotunda (cea in care am copt blatul) se pune folie strech, apoi punem un polonic de crema, blatul, iarasi strat de crema, blat..............terminand cu blatul al treilea
Dam la frigider pentru cateva ore, apoi il intoarcem pe un platou
...si putem servi

Niciun comentariu: