miercuri, 9 februarie 2011

Tort cu frisca

                             Acest tort l-am facut anul trecut cu ocazia zilei mel de nastere
                                           Dupa cum se vede implineam un sfert de secol


Ingrediente:

Pt blat:( pentru un tort de marime normala nu imens ca al meu care are cantitatile dublate)
10 oua
10 linguri de zahar
10 linguri de faina
1 praf de copt


Crema:(GANACHE ALBA)
1000 ml frisca lichida
500 g ciocolata de menaj alba

Siropul:
250 g zahar
250 ml apa
1 esenta de rom

Ornare:
1 plic de "Tort gelee"  roz de la dr.oetker


Preparare:
          Se  face un blat de tip pandispan din ingredientele de mai sus, la fel cum am procedat si la tortul spiralat
           Adica: albusele cu un praf de sare se bat bine, si adauga zaharul, se omogenizeaza, apoi adaugam galbenusele, faina in ploaie si praful de copt.
          Se coace in tava in cuptorul incalzit la 180 grade C.
          In acest timp facem siropul: punem apa si zaharul la fiert si cand nu mai este zahar nedizolvat adaugam romul si punem la rece.
          Crema ganache alba o vom prepara amestecand frisca cu ciocolata topita, o omogenizam cu mixerul mai bine si o punem la frigider minim 5 ore
           Dupa acest interval de timp o scoatem si o mai batem o tzara
           Asamblam tortul: taiem blatul in 2  la fel cum e taiata o carte deschisa, dupa care o sectionam longitudinal, si va rezulta 4 foi de blat.
           Insiropam cate o foaie, intindem crema, punem deasupra alta , iarasi insiropam si iar intindem .....pana cand se termina cu ultima foaie care se va insiropa. Apoi imbracam tortul in crema.
           Preparam gelatina dupa cum scrie pe verso la plic si o punem pe tort.
           Se pot pune fructe pe tort si apoi glasate in gelatina, insa in cazul meu, am mancat fructele inainte de a face tortul, da nu ii problema, ca tot s-au intalnit.
           La sfarsit am ornat tortul cu frisca si gata..
           La fel am facul si tortul la ziua sotului meu drag dar altfel ornat.





Niciun comentariu: