duminică, 13 februarie 2011

Topse

dupa ce s-a racit arata asa:

Topsha, este un preparat culinar din vechime, care se mai face si azi in unele zone ale tarii
ea reprezinta un fel de "musaca" din mamaliga moale si straturi de branza, ceapa, ciuperci, carne fripta etc

Ingrediente:
500 g faina de malai grisata (boromir)
1/2 kg ciuperci champignon
3 cepe mari
5 linguri ulei
300 g branza de burduf
1 cutie de smantana 200g
4 oua
patrunjel
sare
iaurt (langa topsa fierbinte se pune ca sa o racoreasca)

Preparare:
Se  prepara o mamaliguta moale asa in fel incat sa poata fi pusa cu polonicul in tava.

Se taie toata ceapa marunt si ciupercile se taie mai mari
Se pune ceapa la calit in putin ulei la foc mic
Se adauga ciupercile si sare sau vegeta
Se calesc inabusit cu capacul pe el la foc mic, amestecand din cand in cand
Cand credeti ca sunt gata le scoateti cateva ciuperci pe o farfurioara sa se raceasca si le gustati. Nu trebuie sa scartaie intre dinti.
Daca sunt gata potriviti de sare si adaugati patrunjel.
Facem sosul de deasupra: 1 cutie de smantana mica la 200g o amestecam cu ouale batute, cu patrunjel si cu 3 linguri cu varf de branza.

Greseala mea a fost ca nu am pus foarte multa branza pe strat deoarece m-am gandit ca mai apuc sa pun un strat pana ce umplu tava, insa nu a fost asa.
Dupa ce am pus putin ulei in tava am picurat cu polonicul un strat subtire de mamaliga (nu imi place sa fie mamaligoasa topsa, ci cat mai multe umpluturi), apoi am sfaramat branza uniform.
Am mai pus un strat de mamaliga cu polonicul apoi am desertat uniform ciupercile
Dupa acest strat de mamaliga am pus smantanica cu ou
Tava a fost prea plina, asa ca am pus-o intr-o alta tava ca sa nu curga in aragaz
Am bagat tava cu grija si am lasat-o pana ce s-a rumenit
Miroase demential de bine
Sotul carcotea ca e prea moale cand am taiat prima bucatica (eram nerabdatori si am taiat-o fierbinte, fierbinte)
Dar era branza topita si dupa o zi arata ca in prima poza: deci e indicat sa o lasati un pic sa se stampere daca nu vreti sa va ardeti limba ca mine :)





3 comentarii:

Bianca spunea...

Super reteta ta!!! Merita incercata.

torturile Sandei spunea...

Imi place ! Am salvat reteta !

andreea spunea...

Ma bucur!