sâmbătă, 12 februarie 2011

Friptura cu garnitura de orez

dupa taiatul porcului, in apropierea craciunului, ni s-a facut pofta de friptura...
nu de orice friptura, ci de ACEA FRIPTURA care te asteapta cuminte acasa cand vii duminica de la biserica, unde te rogi: Doamne da sa mai imi ramana si mie:)

Ingrediente: (Cantitatile sunt apreciabile, adica fiecare cat ii place)
pecie de porc
carnat prospat de casa
costita afumata de porc
unsoare proaspata de porc
condimente (sare, piper, vegeta)
usturoi pisat

orez (am folosit un pahar de apa plin)
o punga de 250 g de legume amestec (morcov, mazare, fasole verde)
2 cepe mari
1 morcov mare
2 linguri de ulei

Preparare:
 Friptura: Am condimentat pecia si foarte putin costita, deoarece cea din urma era sarata si am pregatit tava, ungand-o cu un strat de unsoare.
Am asezat carnea in tava apoi am intins pe ea usturoiul pisat.
Am dat la cuptor cu folie de aluminiu deasupra la foc maxim.
Din loc in loc cand a fost facuta am mai intepat folia

Pilaful:
Am fiert 5 minute separat amestecul de legume cu putina vegeta apoi l-am scurs.
Intr-un pahar de apa am pus orez si l-am spalat pana ce a iesit apa limpede de pe el.
Cepele le-am taiat marunt, marunt la robot si le-am pus intr-o craticioara cu uleiul sa se caleasca la foc mic.
Am tocat si morcovul si l-am alaturat cepei in craticioara.
Cand mi s-au parut a fi calite am adaugat orezul pe care l-am perpelit pana ce a prins o culoare portocalie.
Apoi am adaugat supa de pi (apa) pana ce s-a acoperit tot
Am pus putin Secretul Gustului de legume si am stat cu ochii pe el din cand in cand amestecand usor in craticioara.
Cand nu mai era apa , am mai adaugat, si asta pana ce mi s-a parut ca e fiert , insa doar atata cat sa arate forma lui, nu prea fiert cat sa se desfaca ca un carnacior bobul de orez.
Adaug legumele, patrunjel verde, mai amestec o data, pun inca 1 polonic de supa sau apa peste si o bag in cuptorul incins dupa ce am scos friptura. Nu mai amestec ci, cand vad ca nu mai este apa, si ca se rumeneste foarte putin deasupra scot din cuptor craticioara.
Masa e gata!

Niciun comentariu: