miercuri, 9 februarie 2011

Tort "spiralat"

Acest tort l-am facut cu ocazia zilei de nastere a soacrei mele.
Afost primul tort spirala pe care l-am facut pana acum si pot spune ca mi-a reusit

Ingrediente blat 1:(baza si capacul tortului)
7 oua
7 linguri de zahar tos
7 linguri de faina
1 praf de copt
1 lingura de cacao

Ingrediente blat 2:(spirala)
8 oua
8 linguri de zahar tos
8 linguri de faina
1 praf de copt
1 lingura de cacao

Crema:(GANACHE)
500 ml frisca lichida
200g ciocolata neagra menaj

Siropul:
2 plicuri ciocolata calda
300 ml apa

Glazura de deasupra:
1 cub de ciocolata de menaj topita cu 1 lingurita de ulei

Trandafirii:
i-am facut din sugus


Preparare:

         Intai am inceput totul prin a face siropul.
         Am pus apa pe foc si la sfarsit am dizolvat ciocolata calda in ele si am omogenizat.
         Apoi am dat la rece
         M-am apucat de blatul 1 in felul urmator:
         Am separat ouale, am batur albusurile cu un praf de sare si cand au fost batute bine am adaugat galbenusele. Am omogenizat din nou, dupa care folosind doar lingura am amestecat prin rasturnare faina in care am pus cacaua in prealabil. La sfarsit am amestecat praful de copt intr-o canita cu 2 lingurite de apa pana a iesit spuma, si am adaugat-o aluatului. Am turnat aluatul in forma rotunda unsa in prealabil si tapetata cu faina si am introdus forma in cuptor la 180 grade C pana ce s-a copt. Se poate verifica asta cu o scobitoare introdusa in centrul blatului. Daca e uscata e gata , insa daca se vede lipita de ea blat crud mai trebuie lasata.
          In sfarsit am scos blatul , am lasat sa se raceasca si l-am sectionat in 2 parti egale.
         Cu blatul al doilea se procedeaza la fel ca la primul dar se coace intr-o tava mare (ex tava aragazului) si dupa ce s-a racit se taie in fasii de grosimea a 4 degete. Cu acestea vom forma spirala.
          La prepararea cremei am amestecat ciocolata topita cu frisca lichida. Ciocolata se poate topi pe bain mare sau cum am facut eu la microunde alaturi de putina frisca.
          Cand au fost topite le am amestecat cu toata frisca si am omogenizat cu mixerul pana ce s-a intarit putin.
          Se lasa la frigider pana a doua zii crema sau minim 5 ore dupa care si bate din nou cu mixerul pt ca a fost " tare rea".
          Asamblarea tortului o fac in modul urmator: pe un platou pun una din jumatatile rotunde de blat si o insiropez bine.,apoi intind un strat subtire de crema ganache.
          Urmeaza formarea spiralei. O fasie de blat de insiropeaza se unge cu crema de 1 cm si se ruleaza. Acest "melc" se pune in centrul bazei, si pe el se cladesc si restul fasiilor terminand spirala, in asa fel cum am procedat la prima.
          Mai punem un strat subtire de crema deasupra spiralei apoi capacelul de blat rotund si il insiropam dupa care imbracam tortul in crema, in strat subtire, cat sa acopere imperfectiunile.
          Deasupra am turnat glazura de ciocolata topita la microunde si amestecata cu ulei pentru a fi mai maleabila, si am decorat cu crema ramasa impletitura de cos.
          Am mai pus ca "cireasa de pe tort" si niste flori de sugus si:
                  GATA
  Acest tort l-am tinut la rece 2 zile ca sa fiu sigura ce se taie bucatile bine
          POFTA BUNA!

Niciun comentariu: