miercuri, 23 februarie 2011

Covrigi crocanti

 "Rasfoind" intr-o dupamasa blogul unei doamne foarte pricepute , mi-am facut pofta de covrigi
 Asa ca nu am mai stat pe ganduri si am pus de un aluat, l-am lasat sa dospeasca si am format covrigii, care de fapt nu sunt forma lor ci niste cerculete mai simple, deoarece ma incurca forma de covrig cand ii fierb
Mereu se contorsioneaza de nu ii mai pot pescui

Ingrendiente
1 kg faina
1 drojdie
sare
mac
susan


Se cerne faina intr-un castron, se face o adancitura in mijloc unde se pune drojdia amestecata cu putina apa calda.

Se lasa vreo 20 min timp in care drojdia  isi mareste volumul
Apoi se framanta un aluat cu apa si sare care se lasa la dospit 1 ora.

Se rup bucati si se modeleaza covrigi
Dupa ce-am terminat de modelat, punem la fiert intr-o cratita apa , punem sare 
 
Cand clocoteste punem cate un covrig si il lasam sa se ridice la suprafata ,
il scoatem cu paleta pe un fund de lemn sau farfurie , il trecem prin mac sau susan si-l punem in tava.


Tava  cu hartie de copt, se baga in cuptorul preincalzit la 100 grade timp de 10 min.





Niciun comentariu: